Oblíbené příspěvky

27 února 2018

Koncert za všechny peníze

Neodolal jsem pozvání kámoše na koncert v mém rodném městě. Mám rád, když se něco děje v Pardubicích a nemusím nikam dojíždět. Slovem >nikam< myslím především Prahu, kde se odehrává zcela zásadní muzikální život.

Bohužel jak to jde dolů s mým příjmem, propásl jsem kvůli tomu spoustu koncertů, které bych býval rád zažil.  A některé opravdu naposledy v životě, jako třeba Leonarda Kohena, nebo známého skladatele filmové hudby Ennia Morricone. O Pink Floyd nemluvě. I Miro Žbirku s orchestrem bych si rád poslechl.
Mohu být rád, že jsem alespoň zažil koncert R.E.M. na stadionu Slávie v létě roku 2008.

A tak jsem dnes rád, když mohu zajet na kole na nějaký zajímavý koncert. Nebo dokonce zajít pěšky, jako kupříkladu na pardubické dostihové závodiště. Tak to bylo vloni v létě během Friends festu. Součástí tohoto setkání byl v závěru koncert Uriah Heep.

Uriáši na pardubickém pódiu. 
Nebyl jsem sice fanouškem té britské skupiny, ale rád jsem si užíval těch "dědků", s jakým elánem nám zahráli, a zanotoval jsem si u jejich známých "pecek".

Trochu jiné to bylo v sobotu 3. února 2018 u Žlutého psa s koncertem Horkýže slíže. Dorazili jsme tam s kámošem před 20.  hodinou s tím, že si na místě koupíme lupeny, byť za plnou cenu (proti předprodeji). Ale ouha! Žluťák nějak změnil systém vstupného za tu dobu, co jsem tu nebyl. Když jsme ve frontě přišli na řadu, nebyli jsme v seznamu mailů, který pořadatelé kontrolovali. Smutně jsme museli vycouvat...
Ale nevzdával jsem to. Když zmizel had fronty v zádveří, zkusil jsem požádat pořadatele o dva vstupy. Smilovali se a tak Slíže jsme nemuseli oželet.

Musím si ale postěžovat na mizernou akustiku. Počítal jsem s tím, že si vyslechnu ty přisprostlé texty v libozvučné slovenštině, ale v tom randálu jsem nerozuměl slova. Sešlo se tu nejspíš jádro příznivců té nitranské kapely, které si, na rozdíl ode mne, pobrukovalo texty s ní. Slova se ovšem ztrácela v rušivé rezonanci tak, že ani týpek za mixážním pultem s tím nic neudělal.
Když k tomu připočtu Staropramen za 33 korun, ovšem kelímek 0,4 litru, tak mi to pivo za 41 korun docela zhořklo na jazyku. Spolu se vstupným 350 korun to považuji za vyhozené peníze. Snad se mi podaří natrefit na lépe podaný koncert, jako třeba kdysi Radúza.

Žádné komentáře:

Okomentovat